Fortrydelsesret

Når du handler hos astmaallergishoppen.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen på din adresse eller hentet den i pakkeshoppen. Hvis fristen udløber på en helligdag el. lørdag forlænges fristen til den førstkommende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, gælder perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.  

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen eller ved ikke at hente ordren i pakkeshoppen.

Er en pakke, uden at det skyldes Astma Allergi Shoppen ApS' egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Astma Allergi Shoppen ApS berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse. Ønsker du at få refunderet pengene for din uafhentede pakke, skal du betale returfragten på kr. 39,00 + håndteringsgebyr på kr. 50 (som GLS kræver). 

Særligt ved jul

Gaver købt op til jul (købt i november og december måned), har fortrydelsesret frem til d. 1. februar året efter. 

Forsendelse af returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Astma Allergi Shoppen ApS
ALPI. Att.: Kamilla Lenea Kristiansen
Kumlehusvej 1B
4000 Roskilde
Mrk. Returvare.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.

Returlabel

Du kan hente en returlabel her:

https://retur.pakkelabels.dk/astmaallergishoppen

Det koster kr. 39 for returfragt ved brug af pakkelabel uanset hvor stor og tung pakken er. 

Pakning af returvaren

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original og intakt emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. Varen skal returneres i ubrugt stand, i original og intakt emballage og eventuel hygiejneforseglingen må ikke være brudt.

Du har selv ansvaret for pakken/ varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

VIGTIGT!

Du skal afsende varerne hurtigst muligt og inden 14 dage efter, du har givet besked om fortrydelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og for varer, hvor du har fjernet forseglingen eller brudt emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnenæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af medicinsk udstyr, rengørings- og vaskemidler, produkter til personlig pleje, husstøvmidetætte betræk osv. hvis emballagen er brudt. 

Delvis fortrydelse af et køb

Hos Astma Allergi Shoppen ApS har du mulighed for at fortryde dele af dit køb, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leverings-omkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Dokumentation for dit køb 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, fakturaen eller anden dokumentation for dit køb. 

Tilbagebetaling

Vi tilbagebetaler det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hurtigst muligt, og senest 7 dage efter, at vi har modtaget varen retur.  

Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købs-beløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Bemærk:

Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, forsegling, varetype mm

Bytte

Ønsker du at bytte din returvare til en anden vare skal du selv placere en ny ordre på webshoppen. 

Reklamation - hvis der er noget galt med vare.

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. 

Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid eller skadevoldende adfærd.

Du skal kontakte Astma Allergi Shoppen ApS indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte Astma Allergi Shoppen ApS via mail til kristina@astmaallergishoppen.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Generelt vedr. returnering

Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse

Oplysning om klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse kristina@astmaallergishoppen.dk.

GRAITS FRAGT V. KØB OVER 499,-

Kun 39 kr. til pakkeshop ved køb under 499 kr.

Ved køb over 499 kr. er fragten gratis til valgfri pakkeshop.

Levering til privatadresse koster 49 kr. (husk at være hjemme eller have givet GLS fuldmagt til at stille ordren).

NEM RETURNERING

Returnering koster 39 kr. Du finder returblanket her:

Astma Allergi Shoppen ApS - Returportal (shipmondo.com)

Vær opmærksom på at varer med hygiejneforsegling ikke kan returneres hvis forseglingen er brudt.

Hurtig levering

Hvis du bestiller inden kl. 12, bliver ordren leveret dagen efter.

Alle ordrer leveres med GLS.

Hov, glem ikke...