I nedenstående finder du detaljerne omkring returnering samt returneringsblanket
Fortrydelse
Når du handler hos astmaallergishoppen.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen på din adresse eller hentet den i pakkeshoppen. Hvis fristen udløber på en helligdag el. lørdag forlænges fristen til den førstkommende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, gælder perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
Du skal afsende varerne hurtigst muligt og inden 14 dage efter, du har givet besked om fortrydelse.
Hos Astma Allergi Shoppen ApS har du mulighed for at fortryde dele af dit køb, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leverings-omkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Pakkeshop
uafhentede pakker
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen eller ved ikke at hente ordren i pakkeshoppen.
Er en pakke, uden at det skyldes Astma Allergi Shoppen ApS' egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Astma Allergi Shoppen ApS berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.
Ønsker du at få refunderet pengene for din uafhentede pakke, skal du betale returfragten på kr. 39,00 + håndteringsgebyr på kr. 50 (som GLS kræver).
FORSENDELSE AF RETURNERING
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Astma Allergi Shoppen
C/O System Transport
Kumlehusvej 1, PORT 56
4000 Roskilde
Att Anna Lincer
Mrk. Returvare.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.
For nem returnering anbefaler vi at benytte Astma Allergi Shoppens returlabel
PAKNING AF RETURVAREN
Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original og intakt emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. Varen skal returneres i ubrugt stand, i original og intakt emballage og eventuel hygiejne-forseglingen må ikke være brudt.
Du har selv ansvaret for pakken/ varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Hvad kan ikke returneres?
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer:
Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af medicinsk udstyr, rengørings- og vaskemidler, produkter til personlig pleje, husstøvmidetætte betræk osv. hvis emballagen er brudt.
Tilbagebetaling
Vi tilbagebetaler det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hurtigst muligt, og senest 7 dage efter, at vi har modtaget varen retur.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købs-beløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
Bemærk:
Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
Ønsker du at bytte din returvare til en anden vare, kan du skrive til kristina@astmaallergishoppen.dk og aftale nærmere
REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VARE
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage.
Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, forkert anvendt tilbehør, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid eller skadevoldende adfærd.
Du skal kontakte Astma Allergi Shoppen ApS indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte Astma Allergi Shoppen ApS via mail til kristina@astmaallergishoppen.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Kontakt os
Har du spørgsmål til returnering, reklamation eller andet, så tøv ikke med at skrive eller ringe.
Tlf. 42 92 58 65 (mellem kl. 10-14 på hverdage)
Mail: kristina@astmaallergishoppen.dk